Tarih: 14.07.2015 Salı | Ekleyen : lansy | Okunma Sayısı: 2641

Kalbinizin düşmanları!

Acıbadem Adana Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fadime Özgök Şenses, doymuş yağ ve kolesterol oranları yüksek besinleri tüketmenin kandaki kolesterol düzeyinin yükselmesini etkileyen önemli nedenler arasında yer aldığını bu nedenle kolesterol içeren sakatatlar (beyin, böbrek, karaciğer, dil, vb), yumurta sarısı, sucuk, salam, sosis, pastırma, kırmızı et, tavuk-balık derisi, tavuk ve balık eti, süt, yoğurt, peynir, kaymak, krema, tereyağı, kuyruk yağı ile içyağı gibi besinleri mümkün olduğunca az tüketmek gerektiğini vurguladı.

Şenses, kolesterol içeren besinlerin tüketiminde porsiyon kontrolü gerektiğine dikkat çekerek, “Kolesterol içeren besinlerden kırmızı eti haftada en fazla 2-3 defa tüketmek, onun yerine tavuk ve balık etini tercih etmek, yine süt, yoğurt, peynir gibi besinlerin de yarım yağlı olanlarını yemek faydalı olacaktır. Gıdaları kontrollü tüketirken, lif oranı yüksek besinleri tercih etmek, bu besinler içerisindeki yağ ve kolesterolün emiliminin azalmasını sağlayacaktır. Bu nedenle hayvansal kaynaklı gıdalarla birlikte bol salata, az işlem görmüş tahılların tercih edilmesi daha sağlıklı olacaktır” dedi.

alıntıdır"gıda gündemi"

ZİYARETÇİ SAYACI
  • Online
  • Bugün
  • Dün
  • Toplam
  • :
  • :
  • :
  • :

Lansy Mühendislik ve Danışmanlık © 2013

İLKNET