Tarih: 14.01.2015 Çarşamba | Ekleyen : lansy | Okunma Sayısı: 2747

SUPERBRANDS 2014 SONUÇLARI AÇIKLANDI!!!

Nielsen'in ölçümleri de dikkate alınarak Seçici Kurul tarafından belirlenen 134 marka arasına bu yıl ilk kez Paşabahçe, Uğur Derin Dondurucu, Ülker Çikolatalı Gofret ve Vakko gibi markalar girdi.

Dünyada 88 ülkede gerçekleştirilip ve Türkiye’de 2 yılda bir yapılan Superbrands araştırması, 2012'de olduğu gibi 2014 yılında da "süper markalar" listesine en çok "Gıda ve İçecek" kategorisinden giriş oldu. Bu kategorinin ardından "Otomotiv, Elektronik-Telekomünikasyon", "Finans-Sigorta", "Kişisel Bakım-Temizlik" ve "Internet Siteleri" kategorileri geldi.

Yemeksepeti, 2014 yılının yükselen değeri olurken, Apple / iPhone, Arçelik, Audi, Facebook, Google, Güllüoğlu Baklava, hepsiburada.com, İstinyePark, Mercedes-Benz ve Volkswagen diğer yükselen markalar arasında yer aldı. Bu markalar içerisinde yer alan e-ticaret sitelerinin ve dijital marka sayısının artması dikkati çekerken, genç nüfusun geleneksel "Süpermarka" algısının değişmeye başladığının görüldüğü belirtildi.

Superbrands 2014'te bu yıl 134 Süpermarka'nın 92'si yerli markalardan oluştu. 2012'de 159 markanın 98'ini yerli markalar oluştururken, bu markaların yüzde 62'lik payının, 2014 listesinde yüzde 69'a çıktığı kaydedildi. 2012 yılında ilk on marka arasında yer alan, 2014'te de ilk ondaki yerini koruyan markalar Audi, Google ve Magnum oldu. 2012 yılında Süpermarka'lar listesinde ilk 25'in 14'ü yabancı markalardan oluşurken, 2014'te ise ilk 25 marka içinde daha fazla yabancı marka yer aldı. 

Superbrands Türkiye Temsilcisi Dilek Koç, yaptığı değerlendirmede, Süpermarka araştırmasında gıdadan finansal hizmetlere, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinden teknoloji ürünlerine, hizmet sektöründen iletişime kadar farklı alanlardan birçok markanın bulunduğunu belirterek, Süpermarka olarak belirlenen 134 marka içinde de yine farklı sektörden birçok marka bulunduğunu ifade etti.

Sektörel olarak sıralamaya bakıldığında, yine her dört markadan birinin Gıda-İçecek Kategorisi'nden olduğunu dile getiren Koç, "Otomotiv, Elektronik-Telekomünikasyon, Finans-Sigorta, Kişisel Bakım-Temizlik ve İnternet Siteleri kategorilerindeki Süpermarkalar artıyor" bilgisini verdi.

Nielsen Türkiye Satış Etkinliği ve Tüketici Araştırmaları Direktörü Didem Şekerel Erdoğan ise, dijital markaların yükselişinin, üç büyük şehirde de ortak Süpermarka'nın Google olmasıyla daha da belirginleştiğini söyledi. Erdoğan, Seçici Kurul tarafından belirlenen 300 marka içinde, genç nüfusun tercihlerinin dijital markalara odaklandığına dikkati çekti.

ZİYARETÇİ SAYACI
  • Online
  • Bugün
  • Dün
  • Toplam
  • :
  • :
  • :
  • :

Lansy Mühendislik ve Danışmanlık © 2013

İLKNET